Ezeket a járműveket elektromos áram, hidrogén, sűrített levegő vagy napenergia hajtja. Április utolsó hétvégéjén V. alkalommal rendezték meg a Széchenyi futamot, amelyen kizárólag alternatív hajtású járművek állhattak rajthoz.
Idén V. alkalommal kerül megrendezésre az Széchenyi futam, az alternatív hajtású járművek versenye. Ez egy innovációs verseny, ahol a járműveket szakmai zsűri értékeli és összeadja a pontjaikat a pályán elért eredményeikkel.
A zsűri az innovációs szempontokat veszi figyelembe az értékeléskor, azok a legfontosabb szempontok. Utána a technikai felkészültség, illetve a csapatok által létrehozott járműveknek, eszközöknek, a minőségét, az alkalmasságát, a használatra, a futamra történő felkészültségét vizsgáljuk, illetve természetesen a gyorsaságot, illetve a menetekben a kitartó, hosszú távú futamban a használatosságot.
Az idei versenyre 10 kategóriában 40 csapat 60 járműve nevezett, melyek a délelőtti időmérő edzést követően, hosszú távú futamok során, kategóriánként mérkőztek egymással. Az idei versenyre már nemzetközi csapatok is neveztek.
forrás:google
--------------------------------------------------------------------------------------------
A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata pozitív energiamérleggel érkezett a célba ma délután a Shell Eco-marathon Europe 2010 versenyen, és így új rekordot állított fel! A Solar kategória abszolút győztese a SZEnergy Team lett.
A SZEvolution car, a csapat napelemes, 138 kg-os autója sikeresen átesett kedden a technikai ellenőrzésen. A verseny szervezői a közelgő rossz idő miatt kiemelten kezelték a Solar kategóriát, így ők versenyezhettek legelőször, már a szerdai napon. A ma délutáni megfelelő idő pedig hozzásegítette a csapatot a győzelemhez, így már harmadik éve hozzák haza az első helyezést.
A napelemes kategória egyik új feltétele 2010-ben, hogy a célba érkező járművek több energiával fejezzék be a versenyt, mint induláskor – ezt idén először a magyar csapatnak sikerült teljesíteni
forrás:google.
A szelektív igenis működik
Idén nyáron csoda történt Keszthely-Kertvárosban. Amikor első ízben láttam, hogy a kukák mellett ott vannak zacskókban a külön gyűjtött műanyag palackok, azt hittem rosszul látok. Kettőt pislogtam, és még mindig ott figyeltek a zacsik a kukák mellett. Hogy ez miért nem működik így máshol is?
A szemétben, és kiemeltképpen az újrahasznosításban nagyon sok pénz van. Ha az ezzel foglalkozó cégek vezetése kicsit tanultabb lenne, akkor lehet hogy még ennél is több pénzt kaszálhatnának. Például úgy, hogy költenének reklámokra. A nevelés kérdése részben meg lenne oldva, és a környezet tudatos szemlélet kialakításának költségei nem az államra hárulnának. Azt a megmaradt pénzt meg az állam költhetné oktatásra, vagy további környezetbarát beruházások megvalósulására.
forrás:google