A különleges modell első példányát az anyacég, a Volkswagen tesztpályáján, Ehra-Lessien oválján vetette nyúzópróba alá a hivatalos tesztpilóta, Pierre Henri Raphanel – írja az Autoblog.
A hagyományos változat 1001 lóerejével ellentétben 1200 lóerőt teljesítő Super Sports volánja mögött a sofőr 267,81 mérföld/órás (428,6 kilométer/óra) átlagsebességet futott, ami a sorozatban gyártott autók frontján új világcsúcsot jelent. Ezt hitelesítette a Guinness és a TÜV helyszínen tartózkodó megfigyelője is.
A bivalyerős Super Sports fekete-narancssárga színben pompázott a teszten, s ugyanilyen ruhát kap az első öt példány is. Ezek végsebességét a gumik miatt elektronikusan leszabályozzák, így 257,9 mérföld órás (412,6 kilométer/óra) végsebességre lesznek képesek.
A becslések szerint körülbelül 2 millió dollárt érő Bugatti Veyron Super Sports első nyilvános bemutatkozására augusztusban, a Pebble Beach-i autófesztiválon kerül sor.
Tíz év alatt az üzemanyag fölhasználás tizedét kell megújuló forrásból fedezni
2020-ig az a közlekedés energiaigényének tíz százalékát kell megújuló energiából fedezni – áll a Parlament elé ma beterjesztett bioüzemanyag törvényben.
A közlekedési célú energiafelhasználás során a megújuló energiával termelt elektromos áram két és félszeres, a hulladékból, erdő- és mezőgazdasági melléktermékből nyert energia kétszeres szorzóval számolható föl a Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter által beterjesztett javaslat szerint.
A vonatkozó uniós vállalás szerint az évtized végére a közlekedési célú energiafölhasználásnak legkevesebb tizedét kell megújuló energiaforrásból nyerni. Ennek biztosítása érdekében a kormány minden év első negyedének végéig rendeletben dönt arról, hogy a következő három évben mekkora legyen ez a részarány. Az üzemanyag-forgalmazóknak havi bontásban kell teljesíteni a kormány által meghatározott mennyiséget, illetve arányszámot, s arról havi elszámolásban kell tájékoztatást adni. Ennek elmulasztása bírságot von maga után.